به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی ذوالنور ظهر امروز در تالار امام خمینی(ره) پردیس فارابی دانشگاه تهران در نشستی که با موضوع “شفافیت آرای نمایندگان” و به دعوت بسیج دانشجویی این مرکز برگزار شد،عنوان کرد: باید جایی صدای ترکیدن زالوهایی که خون مردم را مکیده‌اند و چاق شده‌اند به گوش مردم برسد تا اعتماد مردم برگردد و در راه مبارزه با فساد، اصلاح طلب و اصولگرا نداریم و هیچ جریانی نمی‌تواند ادعا کند که فساد فقط مختص به جریان رقیب است؛ فلذا نه خود فساد انحصاری است نه مبارزه با آن.

وی با بیان اینکه نارضایتی اصلی مردم از فساد و تبعیض است، اظهار کرد: چنین نیست که فکر کنیم از نظر مردم گروهی خوبند و گروهی بد. مردم می‌گویند این‌ها سر و ته یک کرباس هستند و از بالا تا پایین و این جریان یا آن جریان برایشان هیچ فرقی ندارد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرحی جامع که جهت مقابله با فساد، مدت‌هاست مشغول بررسی آن است، گفت: باید سامانه‌ای در کشور درست شود و از شخص رهبری تا یک پیرزن روستایی یارانه بگیر بی‌سرپرست، تمام اموال منقول و غیرمنقول‌شان در آن ثبت شود و برای تخلف در اعلام اموال نیز باید مجازات سرسخت در نظر گرفت.

ذوالنور در تشریح فاز اول طرح خود بیان کرد: این سامانه دو سطح دارد؛ در سطح مسئولان که از رهبری است تا مسئولان رده پایین شهرها، اموال اعلام شده‌ی آن‌ها در اتاق شیشه‌ای و قابل دسترس برای همه است، اما اموال غیرمسئولان شفاف نیست و صرفا بر سلامت مبادلات اقتصادی آن‌ها نظارت می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه فریاد عدالت خواهی ما گوش جهان را پرکرده اما در عمل پای‌مان می‌لنگد، افزود: فاز دوم این طرح نیز به بررسی منشا اموال مسئولان بعد از انقلاب می‌پردازد.

عدم شفافیت آرای نمایندگان باعث بی‌خاصیتی اغلب خروجی‌های مجلس شده‌ است

نماینده‌ی قم در مجلس گفت: یکی از دلایل ناکارآمدی مجلس و مصوبات آن، عدم نظارت مردم بر فعالیت آن‌هاست؛ یعنی کسی از نماینده مطالبه‌ای ندارد و اگر هم مطالبه داشته باشد، امکان کشف حقیقت را ندارد. چون رای نمایندگان مخفی است، مردم قادر نخواهند بود نمایندگان خود را در باب مصوبه‌ای مواخذه کنند؛ زیرا نماینده به راحتی از زیر آن شانه خالی می‌کند و همچنین اگر مردم به مصوبه ای اقبال نشان دهند، در حالی که نماینده‌شان به آن رای نداده است، آن نماینده به راحتی خود را از رای دهندگان به آن مصوبه معرفی خواهد کرد.

ذوالنور با تهی و بی‌خاصیت خواندن اغلب خروجی‌های مجلس اظهار کرد: اگر  رای من شفاف باشد، خبرنگاران، دانشجویان و سایر مردم عدالت خواه، مرا مورد پرسش قرار می‌دهند و من مجبور می‌شوم به علت دادن پاسخ اقناعی، برای هر رای خود مطالعه و بررسی تخصصی داشته باشم.

وی ادعا کرد: این در حالی است که نماینده‌ی ما غالبا هنگام رای دادن در باغ نیست و در حالی که هنگام رای گیری در حال صحبت با موبایل‌اش است از بغل دستی‌اش می‌پرسد که «رای موافق بدهم یا مخالف»!

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه گاهی یک رای سرنوشت یک قوم را در کشور تغییر می‌دهد، عنوان کرد: اگر رای نماینده شفاف باشد، آرا هدفمند و علمی و واجد خاصیت و اثرگذاری می‌شود چون از روی مطالعه و تفکر داده شده و حتی نماینده اگر از سر وجدان هم رای نداده‌ باشد، فکر اقناع مخاطب را می‌کند تا در دور بعدی نیز مردم به او رای بدهند.

وی با اشاره با اینکه تاکنون سه طرح شفافیت آرا در مجلس مطرح شده است، گفت: یک طرح متعلق به فتحی از لیست امید تهران و طرح دیگر از سوی حاجی دلیگانی، نماینده‌ی شاهین‌شهر اصفهان مطرح شد.

ذوالنور ادامه داد: هر دو طرح بر مشخص بودن کیفیت آرا متمرکز بودند و اینکه نماینده، رای‌اش مخالف، موافق یا ممتنع است و مجموعا ۲۳۰ امضا داشت و یک فوریتی بود. من نیز طرحی دو فوریتی با ۱۹۶ داشتم.

وی افزود: یکی از نکات جالب در فضای مجلس و هنگام رای گیری برای دو طرح اول که به پیشنهاد هیئت رئیسه ادغام شدند، این بود که نماینده با دست، عدد چهار را نشان می‌داد که به معنای رای موافق است اما با دست دیگر دکمه‌ی شماره‌ی دو که به معنی مخالف است را نشان می‌داد تا با اینکار تصویری شفاف و مردم‌پسند از خود به نمایش بگذارد که این امر از لنز دوربین خبرنگاران مستقر در بالکن مجلس پوشیده نماند.

نماینده‌ی قم با اشاره به اینکه بعضی از نمایندگان که مخالف شفافیت آرا بودند دلایلی داشتند، تصریح کرد: بعضی مخالفان بر این باورند که در بعضی موارد شفافیت آرا منجر به این می‌شود که نتوانند به تکلیف شرعی خود درست عمل کنند.

وی با ابراز این عقیده که «مثلا اگر آرا مخفی نبود، بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب، نمی‌توانستند به عدم اقناع چهار سوال از رئیس جمهور رای دهند؛ زیرا دور بعدی از لیست ائتلاف حذف می‌شدند» افزود: پاسخ اینست که کسی که دغدغه‌ی عمل به تکلیف شرعی دارد  باید آماده‌ی هزینه دادن برای عمل به تکلیف شرعی‌اش را نیز داشته باشد. نمی‌شود که هم رضایت خدا را بخواهی و خلاف نظر موکلت، رای بدهی و هم رضایت موکلت را داشته باشی. در مجلس به این نفاق، نفاق مقدس گفته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، ایران نوشت؛ حسین – مقتول- چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت یکی از دوستانش به‌نام وحید را که تازه از زندان آزاد شده بود به خانه‌اش دعوت کرد و برایش میهمانی به راه انداخت اما همان شب در جریان درگیری به دست وحید کشته شد.

در این میهمانی دو نفر دیگر از دوستان حسین نیز بودند که آنها هم مجروح شدند. وحید در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شد و به قتل حسین اعتراف کرد. او مدعی شد که حسین قصد گرفتن فیلم «لایو» برای اینستاگرام را داشته و چون او به پلیس تعهد داده بوده که در هیچ فیلمی حضور نداشته باشد باهم درگیر شده و درنهایت پسر جوان را به قتل رسانده است.

وحید به زندان منتقل شد اما روز ۱۱تیر و چند ماه بعد از بازداشت در درگیری با زندانیان به قتل رسید. با قتل وحید مرادی، مادر حسین که تنها اولیای دم او بود درخواست دیه از خانواده مقتول کرد. اما چند روز قبل زن میانسال بار دیگر به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از دریافت دیه نیز گذشت کرد. این درحالی بود که دو پسر دیگر که در میهمانی شبانه حسین توسط وحید مرادی مجروح شده بودند نیز از دیه خود گذشت کردند. با گذشت شاکی‌ها، این پرونده قتل مختومه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب گفت: جمهوری اسلامی ایران با اکثریت کشورهای منطقه و همسایگان خود از روابط متعادل و معقولی مبتنی بر همکاری، گفتگو، منافع مشترک و احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با نگاهی به حق همسایگی، مصالح، ثبات و امنیت منطقه برخوردار بوده و این یک سیاست دراز مدت و اصولی بوده و خواهد بود.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مواقع نیاز،ضرورت و درخواست، بیش از همیشه در کنار کشورهای منطقه و در تعاملی سازنده با دولت ها و ملت های آنها بوده است. 

قاسمی خطاب به احمد ابوالغیط اظهار داشت: بهتر آن می دانیم که شما تحت تاثیر معدود کشورهای منطقه، از هر گونه اظهار نظر تفرقه افکنانه پرهیز نمایید و بخاطر آورید شما دبیر کل اتحادیه عرب و نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص با رفتار و منش های ناسازگار با سرنوشت و مصالح کشور های عربی و مسلمان این منطقه حساس از جهان هستید.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان افزود: البته از نظر ما، مخاطب اصلی و واقعی اظهارات آقای ابوالغیط کشورهایی باید باشند که سالانه میلیاردها دلار از ثروت ملت هایشان را برای خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه ای صرف می کنند و تنها چیزی که به دست می آورند توهین و نگرانی فزاینده از آینده خود است؛ که البته ما به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان از چنین شرایطی عمیقا متاسفیم.

به گزارش رویترز، این همه‌پرسی با تلاش  یک گاودار سوییسی برگزار می‌شود. او برای برگزاری این همه‌پرسی طبق قوانین سوییس دستکم 100 هزار امضا جمع‌آوری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، هر شهروند سوییسی در صورتی که بتواند دستکم 100 هزار امضا درباره موضوعی جمع‌آوری کند، آن موضوع برای همه‌پرسی به رای عمومی گذاشته می‌شود.

بر اساس تخمین‌ها حدود بیش از 80 درصد از شاخ گاوها و بزها از سوی دامداران سوییسی بریده می‌شود. این اقدام برای کمتر اشغال شدن فضا در طویله‌ها و جلوگیری از آسیب زدن گاوها و بزها به یکدیگر صورت می‌گیرد.

اما “آرمین کاپائول” شهروند 67 ساله سوییسی مبدع همه‌پرسی که خود یک گاودار است ، معتقد است “بریدن شاخ گاوها و بزها احترام نگذاشتن به خلقت آنها و مایه ناراحتی آنهاست.”

“آرمین کاپائول” مبدع همه‌پرسی

او از سال 2014 کمپینی را برای جمع‌آوری امضا به منظور همه‌پرسی به راه انداخت و در نهایت موفق شد 100 هزار امضا برای همه‌پرسی درباره غیرقانونی اعلام کردن بریدن شاخ گاوها و بزها، جمع کند.

برآورد نظرسنجی‌ها حاکی است، موافقان و مخالفان بریدن شاخ حیوانات تقریبا برابرند و نتیجه این همه‌پرسی قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، بهمن کمایی رستمی مدیر امور فناوری اطلاعات بانک تجارت در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه این بانک برای به‌روز رسانی نسخه شتاب بانک تجارت گفت: این عملیات گسترده از ساعت 23:30 پنج شنبه یکم آذر ماه  آغاز می‌شود. بر این اساس خدمات الکترونیک بانک تجارت تا ساعت 8 صبح روز جمعه دوم آذرماه با قطعی مواجه و در ادامه تا بعد از ظهر همان روز امکان اختلال در شبکه شتاب بانک کماکان وجود دارد. کارشناسان و تکنیسین‌های فناوری اطلاعات بانک تجارت تلاش دارند در موعد مقرر خدمات الکترونیک بانک با وضعیت عادی در دسترس مشتریان قرار گیرد.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک تجارت با بیان اینکه عملیات فوق بر مبنای مجوز بانک مرکزی به انجام می‌رسد، افزود: با به‌روز رسانی نسخه شتاب بانک تجارت ضمن کاهش ریسک‌های احتمالی، شاهد ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات مبتنی بر شتاب این بانک خواهیم بود و با توجه به ابعاد این عملیات احتمال تداوم برخی اختلالات تا ساعاتی از روز جمعه دوم آذرماه وجود دارد که در این صورت متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

کمایی رستمی در پایان ضمن قدردانی صمیمانه از صبر و همراهی مشتریان بانک تجارت، گفت: مشتریان این بانک برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت به شماره 1554 تماس حاصل کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رحمانی – عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: با پیشنهاد رییس بانک مرکزی و موافقت رییس جمهور، علی طیب‌نیا جایگزین مسعود نیلی در شورای پول و اعتبار شد. شورای پول و اعتبار یک شورای تخصصی است و طیب‌نیا نه به عنوان یک عضو حقوقی بلکه به عنوان اقتصاددان متخصص در این حوزه به عضویت این شورا در آمده است.

وی افزود: با توجه به این‌که طیب‌نیا از اقتصاددانان صاحب نام و دارای سابقه طولانی حضور در نظام تصمیم گیری و اجرایی از جمله شورای پول و اعتبار بوده، حضورش امری طبیعی و انتصابی مناسب قلمداد می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: عضویت در شورای پول و اعتبار یک فعالیت اجرایی محسوب نمی‌شود که بیانگر تغییری اساسی در جهت‌گیری تیم اقتصادی دولت محسوب شود و برای تصمیم گیری در مسائل پولی و بانکی لازم است وقفه‌ای در تکمیل بودن اعضای این شورا به‌ویژه از منظر اعضای متخصص آن به وجود نیاید. از طرف دیگر، با توجه به دیدگاه طیب‌نیا که اقتصاد دانی دارای دیدگاه معتدل اقتصادی و در راستای علم اقتصاد متعارف شناخته می‌شود، حضور وی خلاف آنچه که برخی رسانه ها ذکر کرده‌اند، چرخش و تغییر جهت در تفکر سیاستگذاری محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: خلاف آنچه برخی به طیب‌نیا نسبت داده‌اند که اقتصاددانی نهادگرا محسوب می‌شود، اگر بر اساس تعریفی که از نهادگرایی در ایران متداول شده است مد نظر باشد، وی اقتصاددانی نهادگرا محسوب نمی‌شود، بلکه اقتصاددانی معتقد به سودمند بودن علم اقتصاد متعارف است که نهادگرایی به مفهوم دقیق کلمه نیز بخشی از این اقتصاد متعارف است.

این اقتصاددان افزود: لازم است اشاره شود که تصمیم مسعود نیلی همانند تصمیم هر فردی برای ادامه یک مسئولیت یا عدم تداوم آن قابل احترام است. حتی اگر تصور کنیم وی هم مانند هر انسان دیگری در حوزه تخصصی خود و تحلیل اقتصاد دارای اشکال باشد که همه ما به عنوان یک انسان در معرض آن هستیم، چیزی از توانایی و ارزش او به عنوان یک اقتصاددان دارای درک عمیق از اقتصاد ایران و صاحبنظر در مسائل اقتصاد کلان کم نمی‌کند؛ لذا هیچ تقابلی در طرز تفکر این دو وجود ندارد و طیب‌نیا هم قصد گرفتن جای نیلی را ندارد بلکه صرفا خواسته در کمک به رییس بانک مرکزی در شرایط حساس کنونی همکاری و پشتیبانی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف هزار یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که قیمت این ارز نیز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۳۲ تومان بدون احتساب کارمزد است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت فروش هر یوروی مسافرتی به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد که این رقم نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.  

نرخ خرید یوروی مسافرتی در بانک‌ها ۱۲۰۰ تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

کاهش ۱۵۰۰ تومانی نرخ خرید دلار توسط بانک‌ها

همچنین تا ساعت ۱۳ امروز (۲۶ آبان)، نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۱ تومان بوده است .از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روزهای گذشته با کاهش همراه بوده و بانک‌ها امروز هر یورو را در زمان انتشار این گزارش، ۱۲ هزار و ۶۱۲ تومان خریداری می‌کنند.

این در حالی است در هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و یورو حدود ۱۴ هزار تومان بوده است.

به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد که قیمت خرید دلار در بانک‌ها در نخستین روز از هفته جاری نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش داشته که این کاهش قیمت، متاثر از کاهش قیمت ارز در بازار آزاد است.

روز پنج‌شنبه بانک مرکزی، نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های ملی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت خرید هر دلار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و فروش آن ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان شده بود.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوریکه نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و در هفته گذشته به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، اما با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، بانک‌ها نیز نرخ خرید دلار را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۳۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۴۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بعد از سقوط ازاد نرخ دلار از حدود ١٩ هزار تومان به بازه ۱۲ هزار تومان توام با نوسان های مقطعی، بانک مرکزی به صورت مستمر و هوشمندانه اقدام به مداخلات نقطه ای در بازار نقدی تهران می کرد و این امر بخش مهمی از ثبات و کاهش نسبی نرخ ارزدر بازار ازاد را در یک ماه گذشته توضیح می دهد.

اما ظرف چند روز گذشته شیب این کاهش به مراتب بیشتر شده و حتی باعث شد صبح امروز نرخ بازار هرات در کانال یازده هزار تومان باز شود. این بار سرچشمه کاهش بیش از ان که در بازار نقد تهران باشد از انسوی مرزها اغاز شده است و مهمتر از آن علیرغم کاهش جدی نسبت به انتظارات بازار موج های برگشتی چندان پر قوت نیست. متغیر مسلط این روند جدید چیزی جز گام قاطع بانک مرکزی برای مقابله با پولشویی نیست: محدودیت سقف روزانه تراکنش روی POS.

توضیح آن که شکل اصلی تقاضای خرید  گذاشتن  برای درهم، دینار و افغانی در دبی، سلیمانیه و هرات پرداخت از طریق پوزهایی بود که به صورت غیر قانونی از مرز خارج شده بود و بدون محدودیت هر کارت می توانست چندین تراکنش ٥٠ میلیون تومانی روی ان انجام دهد و پس از تسویه ریالی معادل ارزی ان را در محل برای مصارف خروج سرمایه، تسویه خرید قاچاق و … انجام دهد. اکنون با محدود شدن سقف تراکنش عملا امکان گذاشتن سفارش های بزرگ خرید ارز بدون تسویه حضوری (در شعبه) ریالی مسدود شده و بازار کاملا بی سامان خارج از ایران تا حد قابل توجهی دستکم در بعد تسویه ریالی تحت اختیار بانک مرکزی در آید.

اعمال این سقف بلحاظ فنی پیچیدگی های بسیار دارد و چیزی بسیار بیشتر از ابلاغ یک دستورالعمل ساده است، هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر چگونگی ارتباط حساب مبدا و مقصد و انتقالات درون بانکی،…

آنچه رخ داده بدون شک مهمترین اقدامی است که تا به حال از بعد فنی برای مقابله با پولشویی در حوزه ریال در همه سالیان اخیر رخ داده است و شنیده ها حاکی است این روند در سطوح مختلف و استانداردهای پرداخت مختلف ادامه خواهد داشت. اقدام بانک مرکزی انصافا هم موفق و هم به موقع بوده است.

مبارزه واقعی و عملی با پولشویی یعنی امثال همین اقدامات و نه تکمیل چشم بسته و توام با فشار سیاسی خارجی بندهای باقی مانده برنامه اقدام FATF

 به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد بقیه را به وب‌سایتتان بازگردانید و آن‌ها را به مشتری خود تبدیل کنید. احتمال اینکه این افراد در بازگشت خود از شما خرید کنند ۷۰ درصد بیش‌تر بوده و به طور متوسط سبد خرید آن‌ها ۵۰ درصد ارزش بیش‌تری دارد.

البته منطقی که پشت این آمارها وجود دارد این است که کاربرانی که در گذشته به خدمات یا محصولات شما علاقه نشان داده‌اند خیلی ساده‌تر به خریدار نهایی تبدیل می‌شوند تا کاربرانی که تا به حال شما و محصولا‌ت‌تان را ندیده‌اند و خدمات‌تان را نمی‌شناسند.

ریتارگتینگ چیست؟

در این عکس به طور خلاصه توضیح دادیم که ریتارگتینگ چگونه کار می‌کند:

زمانی که یک مشتری بالقوه وارد وب‌سایت شما می‌شود، یک کوکی در مرورگر او ذخیره می‌شود. این کوکی در دامنه یکتانت ذخیره شده و موجب می‌شود که یکتانت بتواند این مشتری را به محض ورود به هر یک از وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌اش شناسایی کند و تبلیغی مختص وی و با توجه به محصول یا خدمتی که در وب‌سایت شما دیده به او نمایش دهد. این روش ریتارگتینگ، برای هدف قرار دادن مجدد کاربران وب‌سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهدی فروغی، مدیر ارشد بازاریابی بیمیتو از تجربه خودش در استفاده از ریتارگتینگ یکتانت می‌گوید: « هر قدر هم که به مفاهیم بازاریابی دیجیتال مسلط باشیم، وقتی ابزارهای خوبی در اختیار نداشته باشیم، نمی‌توانیم ایده‌های هیجان‌انگیز‌مان را عملی کنیم. استفاده درست از سیستم ریتارگتینگ یکتانت، در برخی از کمپین‌ها باعث کاهش ۳۰ درصدی هزینه تصاحب مشتری (CAC) برای ما شده است. مطمئن باشید که نرخ تبدیل ترافیکی که از این طریق به سمت صفحه فرود طراحی‌شده توسط شما می‌آید، با اثربخش‌ترین کانال‌هایی که می‌شناسید، قابل رقابت خواهد بود.»

یک روش دیگر برای استفاده از ریتارگتینگ این است که کاربرانی که در وب‌سایت شما محصولی را جستجو کرده‌اند ریتارگت کنید و در وب‌سایت‌های دیگر، این محصول را به همراه محصولات مشابه آن به آنها نمایش دهید. این روش که از بهترین مدل‌های ریتارگتینگ است، ریتارگتینگ محصول نام دارد. با استفاده از ریتارگتینگ محصول، هزینه تمام شده به ازای هر سفارش می‌تواند تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. آرمان فرج‌زاده، مدیر مارکتینگ بامیلو درباره ریتارگتینگ محصول یکتانت گفته است: «تبلیغات آنلاین با ریتارگتینگ کامل میشه و من خیلی خوشحالم که یکتانت و تیم دلسوزش این خدمت رو بالاخره تو ایران ارائه کردن تا بتونیم با این سرویس، وب‌سایت‌های ایرانی و مخاطبان بیشتری رو مورد هدف قرار بدیم. ریتارگتینگ یکتانت از نظر تکنولوژی، ظرفیت نمایش و پشتیبانی بسیار خوب عمل می‌کنه. براشون آرزوی موفقیت میکنم.»

چرا ریتارگتینگ تأثیرگذارترین روش تبلیغات آنلاین است؟

در کمپین‌های ریتارگتینگ، تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شود که حداقل یک بار وارد وبسایت شما شدهاند و احتمالاً به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند بوده‌اند. این کاربران در فرآیند انتخاب محصول جهت خرید، به طور متوسط دو تا سه هفته به جستجو و مقایسه می‌پردازند؛ به خصوص زمانی که کالاها و خدمات شما میانگین قیمت بالاتری دارند، مدت زمان بیش‌تری طول می‌کشد تا افراد خرید خود را نهایی کنند. یکتانت با نمایش تبلیغات شما در این فاصله، برند شما را پیوسته به آنها یادآوری می‌کند که موجب افزایش آگاهی مشتریان از برند شما و افزایش اعتماد آنها می‌شود. همچنین در صورتی که تبلیغات ریتارگتینگ با یک پیشنهاد لحظه آخری همراه شود که کاربر را تحریک به اقدام سریع کند، شانس خرید کاربر از وبسایت شما  تا هفت برابر افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که ریتارگتینگ تأثیرگذارترین و بهینه‌ترین روش تبلیغات آنلاین است و در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات، بیش‌ترین اثربخشی را در افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) دارد.

مشتریان یکتانت چه کسانی هستند؟

تعداد زیادی از بزرگ‌ترین برندهای ایران از یکتانت برای تبلیغات دیجیتال خود بهره می‌برند. برندهایی مثل دیجی‌کالا، اسنپ، علی‌بابا، اسنپ‌فود، تخفیفان و بیش از ۳۵۰۰ تبلیغ‌کننده دیگر از پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت جهت مدیریت و اجرای کمپین‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند.

شما هم می‌توانید برای آشنایی بیش‌تر برای ایجاد اولین کمپین ریتارگتینگ خود، به وب‌سایت یکتانت مراجعه کنید. ایجاد اولین کمپین ریتارگتینگ و استفاده از آن برای یک هفته در یکتانت رایگان است؛ همچنین اکانت منجرهای یکتانت شما را در ساخت اولین کمپین راهنمایی می‌کنند. در مدت یک هفته فرصت تست رایگان ریتارگتینگ می‌توانید از نتیجه‌بخشی این مدل از تبلیغات آنلاین اطمینان حاصل کنید. یکتانت برای مشتریانی که ماهانه بیش از ۴۰ هزار بازدید یونیک دارند پیشنهادهای ویژه‌ای نیز ارائه می‌کند.