به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، تقویت حافظه می تواند به شیوه ای بسیار ساده و تنها با مصرف برخی خوراکی ها حافظه را تقویت کرد. البته فراموش نکنید که مواردی مثل مطالعه، یادگیری موضوعات جدید و…می توانند نقشی دائمی تر در تقویت حافظه ایفا کنند. اما کدام خوراکی ها  در این زمینه مفید ترند؟

_مرکبات نقشی فوق العاده موثر در تقویت حافظه افراد ایفا می کنند.

_جالب است بدانید که جوانه هایی مثل ماش و گندم نقشی موثر در تقویت حافظه افراد دارند.

_تخمه های مختلف و به ویژه تخمه کدو و تخمه آفتابگردان نقشی قابل توجه در تقویت حافظه افراد ایفا می کنند.

_میوه ها و سبزیجات تازه نقشی پررنگ در تقویت حافظه افراد ایفا می کنند.

_عدم مصرف شکرهای مصنوعی و اسانس های مختلف در تقویت حافظه افراد قشی پررنگ دارند.

_بادام و گردو دو آجیل بسیار تاثیرگذار در تقویت حافظه افرادند.

_اسفناج و البته اغلب سبزیجات پهن برگ نقشی موثر در افزایش قدرت حافظه افراد ایفا می کنند.

_دارچین و زردچوبه ادویه هایی دوستدار حافظه محسوب می شوند.

_کنجد از قوی ترین خوراکی ها برای تقویت حافظه است.

اگر می خواهید حافظه ای قوی داشته باشید، در کنار مصرف این خوراکی ها، سعی کنید بیشتر تحرک داشته باشید، غذاهای سالم تری بخورید و البته برای سلامت خود هم که شده دور فست فودها و غذاهای نیمه آماده را خط بکشید.